Tartalommarketing, közösségi marketing, MI
Sokan kérdezik: az online marketingben mi a szerepe a tartalomnak, a közösségnek és a mesterséges intelligencia veszélyei ezt a szerepet hogyan fenyegetik? Természetesen mind a tartalom, mind a közösség kulcsfontosságú szerepet játszik ezen a területen. Az online marketing célja az üzenetek hatékony eljuttatása a célközönséghez, és ehhez a tartalom és a közösségi média egyaránt fontos eszközök.
A tartalom az online marketingben az üzenetek és az információk átadására szolgáló eszköz. A jó tartalom releváns, érdekes és hasznos az olvasók számára. Lehet szöveges, képi vagy videós formában, kiválasztása és terjesztése fontos az adott tevékenység sikeréhez.
A közösség az online marketingben azokból az emberekből áll, akik érdeklődnek a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt, és akik aktívan részt vesznek a kommunikációban. A közösségi média csatornák, mint például a Facebook, Instagram vagy Twitter lehetővé teszik az ügyfelekkel való közvetlen kapcsolattartást, a visszajelzések és az észrevételek kezelését, valamint az ügyfélszolgálatot.
E két fogalom összekapcsolása az online marketingben az érdeklődőknek szóló értékes, figyelmet felkeltő tartalom létrehozását és az online közösségi csatornákon való megosztását jelenti. Az ügyfelekkel történő kommunikáció lehetősége pedig fontos a bizalom és az elégedettség kialakításához, ami az működtetés sikere szempontjából elengedhetetlen.
Ám a kép mégsem ennyire tiszta, mióta az MI színre lépett
Tartalomkiszervezés az online médiából a közösségi médiába?
- avagy a gépi intelligencia chatbotjai fogjak-e írni a PR-cikkeket?
Egy markáns vélekedés szerint a magyar web ijesztő halálmadarai a mesterséges intelligencia képében már régóta ott keringenek és huhognak a hagyományos online médiatartalmak (leginkább a PR-cikkek) körül. Annyira régen, hogy már egészen meg is szoktuk jelenlétüket. Kállay Labordnak a Viharágyú c lapban megjelentetett cikke viszont arra hívja fel a figyelmet, hogy ki kell kell szakadni a megszokásokból és gyorsan cselekedni kell az AI megjelenése miatt. A téma természetesen a vélemények, a hozzászólások, a párbeszéd - és végső soron a kötődés kiszervezése marketing alapon az online médiából a közösségi médiába.
Emlékezhetünk, néhány éve médiacégek egymással versenyezve építették be oldalaikba a különböző közösségi megosztási gombokat. Mindez természetesen a Facebook Like/Tetszik gombjának cunamijában csúcsosodott ki. Mára azonban jól látszik már, hogy a közösségi elérés közel sem azonos az új olvasók megszerzésével, ahogy a lájkolás és az eredeti cikket publikáló kiadványhoz való kötődés sem egymás analógjai. Ellenben a felületek elárasztása marketingszövegekkel már túlmutat a taktikán
PR-cikkek tömeges elhelyezésének tartalommarketing-stratégiája
Jegyzett médiakutatók szerint óriási hiba lemondani a közösségről, átengedni a beszélgetést (és a kötődés) a közösségi oldalaknak és chatbotoknak. A hibás tartalommarketing stratégia oka nem a bonyolult, nehezen módosítható szerkesztőségi rendszerekben keresendő, illetve a gyors döntéseket lehetetlenné tevő, túlságosan decentralizált döntési online struktúrákban, hanem,,,
Hanem a mesterséges intelligencia veszélyeinek és a kaptártudatnak a bagatellizálásában.
Emlékezhetünk, a legtöbb online kiadvány csak nagyon lassan és óvatosan vezette be a hozzászólás intézményét. A fórumokkal szerzett keserves tapasztalatok alapján ez érthető is. Hamar kiderült, hogy a langyos cikkek a hozzászólásoktól sem válnak olvasottabbá, viszont még a legártatlanabb cikkek után is kitörhet a komment-háború. Most a ChatGPT integrálása vagy kitiltása a tét.
Ebből a kommunikációs csapdából van-e visszaút? Vissza lehet csalogatni a közönséget a közösségi médiától és okos gépek csevegőszobáiból? Erősíthető-e szövegmarketinggel újra az online média kiadványhoz való kötődés? A Viharágyú cikke kit győzött meg erről?
Télikerti magányába visszavonuló online marketing szakemberünk írásának összegzéssel foglalkozó része innovatív megoldásokat, a közösségi platformok integrálását és más hasonló általánosságokat emleget és ajánl. Meg persze az élő párbeszédfolyamot és a hagyományos pr-cikk szolgáltatást. Miközben odakint már mindent ellepnek az Artificial Intelligence hitchcocki halálmadarai.