HONLAP AJÁNLÓ - szöveg alapú keresőmarketing és honlaptartalom-optimalizálás - webszöveg és tartalomfejlesztés - PR-cikk írás, megjelenés

tartalommarketing - webszöveg

Online marketing: tartalom, közösség, mesterséges intelligencia

Publikálta: a tartalommarketinges

online-kozossegi-marketing.jpg

Tartalommarketing, közösségi marketing, MI

Sokan kérdezik: az online marketingben mi a szerepe a tartalomnak, a közösségnek és a mesterséges intelligencia veszélyei ezt a szerepet hogyan fenyegetik? Természetesen mind a tartalom, mind a közösség kulcsfontosságú szerepet játszik ezen a területen. Az online marketing célja az üzenetek hatékony eljuttatása a célközönséghez, és ehhez a tartalom és a közösségi média egyaránt fontos eszközök.

A tartalom az online marketingben az üzenetek és az információk átadására szolgáló eszköz. A jó tartalom releváns, érdekes és hasznos az olvasók számára. Lehet szöveges, képi vagy videós formában, kiválasztása és terjesztése fontos az adott tevékenység sikeréhez.

A közösség az online marketingben azokból az emberekből áll, akik érdeklődnek a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt, és akik aktívan részt vesznek a kommunikációban. A közösségi média csatornák, mint például a Facebook, Instagram vagy Twitter lehetővé teszik az ügyfelekkel való közvetlen kapcsolattartást, a visszajelzések és az észrevételek kezelését, valamint az ügyfélszolgálatot.

E két fogalom összekapcsolása az online marketingben az érdeklődőknek szóló értékes, figyelmet felkeltő tartalom létrehozását és az online közösségi csatornákon való megosztását jelenti. Az ügyfelekkel történő kommunikáció lehetősége pedig fontos a bizalom és az elégedettség kialakításához, ami az működtetés sikere szempontjából elengedhetetlen.

Ám a kép mégsem ennyire tiszta, mióta az MI színre lépett

Tartalomkiszervezés az online médiából a közösségi médiába?

- avagy a gépi intelligencia chatbotjai fogjak-e írni a PR-cikkeket?

kozossegi tartalommarketing stratégiaEgy markáns vélekedés szerint a magyar web ijesztő halálmadarai a mesterséges intelligencia képében már régóta ott keringenek és huhognak  a hagyományos online médiatartalmak (leginkább a PR-cikkek) körül. Annyira régen, hogy már egészen meg is szoktuk jelenlétüket. Kállay Labordnak a Viharágyú c lapban  megjelentetett cikke viszont arra hívja fel a figyelmet, hogy ki kell kell szakadni a megszokásokból és gyorsan cselekedni kell az AI megjelenése miatt. A téma természetesen a vélemények, a hozzászólások, a párbeszéd - és végső soron a kötődés kiszervezése marketing alapon az online médiából a közösségi médiába.

Emlékezhetünk, néhány éve médiacégek egymással versenyezve építették be oldalaikba a különböző közösségi megosztási gombokat. Mindez természetesen a Facebook Like/Tetszik gombjának cunamijában csúcsosodott ki. Mára azonban jól látszik már, hogy a közösségi elérés közel sem azonos az új olvasók megszerzésével, ahogy a  lájkolás és az eredeti cikket publikáló kiadványhoz való kötődés sem egymás analógjai. Ellenben a felületek elárasztása marketingszövegekkel már túlmutat a taktikán

PR-cikkek tömeges elhelyezésének tartalommarketing-stratégiája

Jegyzett médiakutatók szerint óriási hiba lemondani a közösségről, átengedni a beszélgetést (és a kötődés) a közösségi oldalaknak és chatbotoknak. A hibás tartalommarketing stratégia oka nem a bonyolult, nehezen módosítható szerkesztőségi rendszerekben keresendő, illetve a gyors döntéseket lehetetlenné tevő, túlságosan decentralizált döntési online struktúrákban, hanem,,,

Hanem a mesterséges intelligencia veszélyeinek és a kaptártudatnak a bagatellizálásában.

Emlékezhetünk, a legtöbb online kiadvány csak nagyon lassan és óvatosan vezette be a hozzászólás intézményét. A fórumokkal szerzett keserves tapasztalatok alapján ez érthető is. Hamar kiderült, hogy a langyos cikkek a hozzászólásoktól sem válnak olvasottabbá, viszont még a legártatlanabb cikkek után is kitörhet a komment-háború. Most a ChatGPT integrálása vagy kitiltása a tét.

Ebből a kommunikációs csapdából van-e visszaút? Vissza lehet csalogatni a közönséget a közösségi médiától és okos gépek csevegőszobáiból? Erősíthető-e szövegmarketinggel újra az online média kiadványhoz való kötődés? A Viharágyú cikke kit győzött meg erről? 

Télikerti magányába visszavonuló online marketing szakemberünk írásának összegzéssel foglalkozó része innovatív megoldásokat, a közösségi platformok integrálását és más hasonló általánosságokat emleget és ajánl. Meg persze az élő párbeszédfolyamot és a hagyományos pr-cikk szolgáltatást. Miközben odakint már mindent ellepnek az Artificial Intelligence hitchcocki halálmadarai.

A bejegyzés trackback címe:

https://tartalom-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8917972518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása